Uczniowie klasy 2a w ostatnim czasie coraz częściej korzystają z tabletów zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej uczniowie z pomocą aplikacji interaktywnych nabywają wiedzę w interesujący dla nich sposób. Użycie tabletów podczas lekcji zmienia całkowicie styl nauczania. W czasie zajęć nauczyciel nie podaje uczniom informacji i gotowych sposobów na rozwiązanie problemów, ale ukierunkowuje ich pracę na samodzielne poszukiwanie odpowiedzi poprzez wykonanie przygotowanych ćwiczeń. Ponadto uczniowie pracują w parach lub w zespołach, co sprzyja kształtowaniu istotnej umiejętności współdziałania. Wspomniane powyżej narzędzia TIK mają bardzo pozytywny wpływ na aktywność i zaangażowanie uczniów. W związku z tym praca z tabletami jest już stałym, powtarzalnym elementem naszych zajęć. Warto zauważyć, że cyfrowa szkoła nie pozostaje już w sferze marzeń, ale powoli staję się już codziennością…